Strona główna > Warto poczytać > Teksty
Personal Democracy Forum (PDF) odbywa się od 2004 roku. Dotychczas miało miejsce w Nowym Jorku, Hiszpanii, Chile i w Brukseli. Ideą Personal Democracy Forum jest pokazanie, że każdy i każda z nas ma wpływ na kształtowanie rzeczywistości praktycznie bez żadnych nakładów finansowych w krótkim czasie. PDF to spotkanie ludzi, którzy mają świadomość swojego wpływu na zmianę i szansa na dyskusje o efektywnym korzystaniu z postępującej informatyzacji i rozwoju mediów, kanałów społecznych. PDF Poland – Central Eastern Europe po raz pierwszy został zorganizowany w Warszawie (1-2.02.2013 r.) wokół tematów takich jak: aktywizm online, instrumenty technologiczne na rzecz wzmacniania zaangażowania społecznego, strażnictwo 2.0 czy demokracja przejrzysta i partycypacyjna. Fundacja ePaństwo zapowiada cykliczne coroczne spotkania. Zachęcam do śledzenia programu na 2014 rok i, rzecz jasna, do uczestnictwa. Ale nie jest to tekst o PDF, więcej informacji znajdziesz tutaj.
Zwięźle, krótko i w różnych kontekstach o pewnej węgierskiej organizacji, która gościła na PDF. Ostatnio temat "dobrze przygotowana i przeprowadzona kampania społeczna" jest podejmowany na poziomie całego kraju, jak i lokalnie. I w Lublinie nie brakowało emocji.Nie zamierzam oceniać którejkolwiek z kampanii ani dawać wskazówek jak być "powinno", bo według mnie jednoznaczna odpowiedź nie istnieje. Mogę dodać do wcześniejszych przykładów nowy.
O kogo chodzi
The Hungarian Civil Liberties Union (HCLU) jest węgierską organizacją strażniczą, która od 1994 roku działa na rzecz praw człowieka i wspierania rozwoju społeczeństwa obywatelskiego. Pracuje w następujących obszarach:
prawa pacjenta
prawo do wyrażania własnej woli
prawo do ochrony informacji o stanie zdrowia
wolność słowa
prawo do uczestnictwa w życiu publicznym
polityka narkotykowa
polityka wobec HIV/AIDS
prawo do informacji
prawo ochrony danych osobowych
polityka wobec Romów
prawa osób z niepełnosprawnościami
Video
Głównym narzędziem pracy HCLU od 2007 roku jest film. To on staje się podstawą rzecznictwa, tworzenia i prowadzenia kampanii społecznych, przekazywania informacji w krótki, przystępny sposób, trafiający niemal natychmiast do szerokiego kręgu odbiorców i odbiorczyń. Do tej pory stworzyli około 350 filmów związanych z ich działalnością.
Kampania społeczna – wybrane problemy
Problem 1: Wykorzystanie stereotypów w działalności rzeczniczej – jaka jest granica?
Happening polityczny pod siedzibą ONZ – Drug lords. Zachęcam do obejrzenia całej serii.
Problem 2: Sztuka przekonywania, czyli jak wybrać odpowiedni moment? Jakich argumentów używać? W jaki sposób gromadzić materiał? Ile czasu powinien trwać?
Dokumentacja przebiegała przez cały czas pobytu bojówek skrajnie nacjonalistycznych w Gyöngyöspata.
Problem 3: Czy to możliwe w Polsce?
Film w ramach kampanii na recz depenalizacji małych ilości tzw. miękkich narkotyków.
Wybrane filmy
10 reasons why human rights should occupy the center of the global AIDS response
Authorities take steps against an anti-discriminatory disco
They harrass the homeless people!
Więcej filmów
Fundraising
HCLU nie jest finansowana ze środków publicznych. Korzystają z indywidualnych wpłat oraz ze środków ngo oraz prywatnych przedsiębiorców. Wykorzystują oczywiście film:
- strona internetowa
- serwis Global Giving
- 1 % podatku - w dwie minuty wszystkie działanie, a jak ukazywać te najbardziej kontrowersyjne społecznie i prosić o ich dofinansowanie?
- angażowanie celebrytów pro bono
Zachęcam do kontaktu. Chętnie udzielają wsparcia merytorycznego organizacjom z całego świata. Posiadają ogromne doświadczenie, są ludźmi z energią i pasją.
Komentarze
Personal Democracy Forum
Kinga Kulik (2013-02-18)Zwięźle, krótko i w różnych kontekstach o pewnej węgierskiej organizacji, która gościła na PDF. Ostatnio temat "dobrze przygotowana i przeprowadzona kampania społeczna" jest podejmowany na poziomie całego kraju, jak i lokalnie. I w Lublinie nie brakowało emocji.Nie zamierzam oceniać którejkolwiek z kampanii ani dawać wskazówek jak być "powinno", bo według mnie jednoznaczna odpowiedź nie istnieje. Mogę dodać do wcześniejszych przykładów nowy.
O kogo chodzi
The Hungarian Civil Liberties Union (HCLU) jest węgierską organizacją strażniczą, która od 1994 roku działa na rzecz praw człowieka i wspierania rozwoju społeczeństwa obywatelskiego. Pracuje w następujących obszarach:
prawa pacjenta
prawo do wyrażania własnej woli
prawo do ochrony informacji o stanie zdrowia
wolność słowa
prawo do uczestnictwa w życiu publicznym
polityka narkotykowa
polityka wobec HIV/AIDS
prawo do informacji
prawo ochrony danych osobowych
polityka wobec Romów
prawa osób z niepełnosprawnościami
Video
Głównym narzędziem pracy HCLU od 2007 roku jest film. To on staje się podstawą rzecznictwa, tworzenia i prowadzenia kampanii społecznych, przekazywania informacji w krótki, przystępny sposób, trafiający niemal natychmiast do szerokiego kręgu odbiorców i odbiorczyń. Do tej pory stworzyli około 350 filmów związanych z ich działalnością.
Kampania społeczna – wybrane problemy
Problem 1: Wykorzystanie stereotypów w działalności rzeczniczej – jaka jest granica?
Happening polityczny pod siedzibą ONZ – Drug lords. Zachęcam do obejrzenia całej serii.
Problem 2: Sztuka przekonywania, czyli jak wybrać odpowiedni moment? Jakich argumentów używać? W jaki sposób gromadzić materiał? Ile czasu powinien trwać?
Dokumentacja przebiegała przez cały czas pobytu bojówek skrajnie nacjonalistycznych w Gyöngyöspata.
Problem 3: Czy to możliwe w Polsce?
Film w ramach kampanii na recz depenalizacji małych ilości tzw. miękkich narkotyków.
Wybrane filmy
10 reasons why human rights should occupy the center of the global AIDS response
Authorities take steps against an anti-discriminatory disco
They harrass the homeless people!
Więcej filmów
Fundraising
HCLU nie jest finansowana ze środków publicznych. Korzystają z indywidualnych wpłat oraz ze środków ngo oraz prywatnych przedsiębiorców. Wykorzystują oczywiście film:
- strona internetowa
- serwis Global Giving
- 1 % podatku - w dwie minuty wszystkie działanie, a jak ukazywać te najbardziej kontrowersyjne społecznie i prosić o ich dofinansowanie?
- angażowanie celebrytów pro bono
Zachęcam do kontaktu. Chętnie udzielają wsparcia merytorycznego organizacjom z całego świata. Posiadają ogromne doświadczenie, są ludźmi z energią i pasją.
Komentarze
- Brak komentarzy