Strona główna > Aktualności > Archiwum > 2014

Bookmark and Share

Webinarium: Co to jest CRM?

Kinga Kulik (2015-01-28)

Zapraszamy do obejrzenia nagrania z pierwszego z serii interaktywnego wykładu online dla organizacji strażniczych zorganizowanego przez Sieć Obywatelską Watchdog Polska. Dowiedz się czym jest CRM oraz do czego może wykorzystywać go Twoja organizacja.

Czym jest webinarium?
Webinarium to interaktywny wykład online, pozwalający na interakcję osób prezentujących z uczestnikami/czkami. Za nami pierwsze takie spotkanie z serii komunikacji i zarządzania relacjami ze zwolennikami i zwolenniczkami przez organizacje strażnicze. Webinaria są zamknięte. Biorą w nich udział uczestnicy i uczestniczki cyklu edukacyjnego „Angażowanie zwolenników/czek – wdrażanie zmian w organizacjach strażniczych na poziomie centralnym i miejskim”. Cykl edukacyjny jest elementem projektu systemowego „STRAŻNICTWO profesjonalnie i trwale w interesie publicznym".
Nagrania webinariów wraz z krótkim opisem będą regularnie publikowane jako część materiałów edukacyjnych przygotowywanych w ramach projektu.
Zobacz także

STRAŻNICTWO profesjonalnie i trwale w interesie publicznym (Projekty)

Znamy już wyniki rekrutacji do Kursu Na straży. (Aktualności)

Zapraszamy na kurs internetowo-stacjonarny „Na straży”! (Aktualności)

Jak angażować zwolenników i zwolenniczki w działania miejskich organizacji strażniczych? (Aktualności)

Wyniki rekrutacji do cyklu edukacyjnego dla lokalnych organizacji strażniczych (Aktualności)

Ostatni tydzień rekrutacji do cyklu edukacyjnego dla lokalnych organizacji strażniczych (Aktualności)

Zaplanuj działania strażnicze! Zaproszenie (Aktualności)

Po pierwszym zjeździe kursu "Na straży" (Aktualności)

Szkoła Inicjatyw Strażniczych (Warto poczytać)

Zaczynamy monitoring! (Aktualności)

Jak skutecznie korzystać z Facebooka? (Aktualności)

Ochrona danych osobowych w ngo (Aktualności)


Co dalej?
Planowane webinaria będą dotyczyły:

Korzystania z narzędzi społecznościowych na przykładzie doświadczeń Sieci Obywatelskiej – Watchdog Polska
Polityki bezpieczeństwa i zasad ochrony danych osobowych w organizacjach pozarządowych.

Webinarium dotyczące wdrażania systemu CRM odbyło się 14 stycznia 2015 r. Poniżej zamieszczamy nagranie oraz wybrane pytania zadawane podczas webinarium wraz z odpowiedziami.

Ekspertka webinarium: Magdalena Sadłowska – specjalistka ds. fundraisingu, koordynator działu fundraisingu w Fundacji Dzieci Niczyje, wcześniej koordynatorka fundraisingu w Amnesty International Polska.

Prowadząca: Dorota Kostowska, trenerka, ekspertka od webinariów, facylitatorka graficzna,

OBEJRZYJ NAGRANIE WEBINARIUM.
Czas trwania:
58:42 min.

Co można znaleźć w poszczególnych częściach nagrania?

Darczyńca i jego istnienie w bazie – o tym dowiesz się z I części nagrania – czas od 13:16 do 18:27 min, odpowiedź na pytania osób uczestniczących 18:27 – 19:50.
Workflow czyli śledzenie procesów oraz pracy z darczyńcami i kampaniami -– o tym dowiesz się z II części nagrania – czas od 19:50 do 34:38 oraz 36:35 – 39:27 min, odpowiedź na pytania osób uczestniczących 34:38 – 36:35 min.
Wdrożenie – co się za tym kryje – o tym dowiesz się z III części nagrania – czas od 39:36 do 44:09
Kwestie wrażliwe – bezpieczeństwo, błędy, trudności – o tym dowiesz się z IV części nagrania – czas od 44:11 do 52:25







OBEJRZYJ PREZENTACJĘ
lub

Pobierz prezentację w PDF.


WYBRANE PYTANIA ZADAWANE PODCZAS WEBINARIUM WRAZ Z ODPOWIEDZIAMI

Czy baza CRM jest połączona z innymi systemami?

Istnieje możliwość integracji CRM z innymi systemami, w tym z systemem bankowym, dzięki czemu można częściowo lub w pełni zautomatyzować proces zbierania danych dotyczących finansów organizacji. Żeby połączyć się z systemem bankowym trzeba sprawdzić jak wyglądają pliki bankowe i zwrócić się z taką dokumentacją do specjalisty z zakresu IT. Potem następuje żmudny proces wyjaśniania jaka rubryka odpowiada danemu polu w bazie CRM.

Niektóre bazy CRM można integrować z Facebookiem (liczby polubień, udostępnień itp.).

Korzysta się też z aplikacji zewnętrznych, takich jak polecenia zapłaty, czyli deklaracji regularnego wspierania organizacji. Dzięki niemu darowizna jest regularnie przekazywana z konta darczyni/ńczy na konto organizacji. Formularz jest stosowany przez wiele organizacji, np.: Fundację Dzieci Niczyje (http://fdn.pl/pomoc/poleceniezaplaty19). Po wypełnieniu formularza dane osoby, która go wypełni trafiają od razu do bazy. Osoba, która się zajmuje bazą, otrzymuje powiadomienie mailowe, że pojawiła się nowa darczyni/ńca. Wtedy telefonicznie można zamknąć proces bankowy.

Przykładem automatyzacji danych jest okienko, które stosuje Amnesty International (w prawym górnym rogu strony: „Razem mamy siłę!) – http://amnesty.org.pl/.

Można również wygenerować spersonalizowany mailing. Warto zwrócić uwagę na koszty w przypadku dużej wysyłki. W Salesforce wysyłka jest darmowa do 500 maili dziennie.

W CRM jest możliwe dostosowanie kalendarza. Ma funkcjonalność zarządzania pracą własną na podobnej zasadzie jak open docs.

Czy są pobierane prowizje za transfery?

Prowizje pobiera dotpay, dlatego z nim należy negocjować.

Czy połączenie bazy z systemami płatności kosztuje?

Odpłatne jest techniczne dostosowanie CRM do systemu płatności. Oczywiście wymaga skorzystania z usług informatyka. Ale już po wdrożeniu prostej aplikacji lub aplikacji wtórnej koszt wyniesie około kilkuset złotych.

Czy można się wypisać z bazy?


Tak. Mailowo lub klikając „Wypisuję się” w newsletterze. Dane osób, które chcą się wypisać są importowane z systemu mailingowego, co zaznacza się w bazie.

Czy tego typu bazy można rozbudowywać do własnych potrzeb?

Tak. Baza jest dostosowana do naszych potrzeb. Warto sprawdzić czy dany CRM ma udostępniany zewnętrzny kod. Jeżeli w organizacji lub w jej otoczeniu jest zaprzyjaźniony informatyk, można system dowolnie modyfikować. Wewnątrz jest również cały system zarządzania – ukrywania i dodawania pól, pisania reguł, które umożliwiają prowadzenia mailingu automatycznie, przypominania o zaproszeniach, zarządzania zadaniami itd.

Czy crm marki Salesforce jest darmowy czy istnieją formy zapłaty, takie jak np.: reklamy?

Salesforce jest udostępniany nieodpłatnie do 10 użytkowników (czyli osoby administrujące mogą go używać za darmo). Zapłaty wymaga kastomizacja, czyli „uszycie” systemu na miarę potrzeb organizacji.

Czy dane są w chmurze? Co na to GIODO?

Tak, dane są w chmurze. GIODO rejestruje taką bazę. Istnieje dzięki temu możliwość pracy w domu.Co oczywiście ma swoje plusy i i minusy.

Czy za każdym razem osoba musi wyrażać zgodę na zaistnienie w takiej bazie?

Wystarczy wyrażenie zgody jednorazowo. Ale często używanie bazy CRM opiera się na korzystaniu z aplikacji zewnętrznych, np.: w/w formularz zapłaty. Nie da się zakończyć procesu jego wypełniania bez wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych. Stanowi dodatkowe zabezpieczenie dla organizacji. Minimalizuje ryzyko trafienia danych do bazy bez wyrażenia zgody przez osobę, której dotyczą.

Czy stosuje się ograniczanie dostępu do niektórych treści w CRM wybranym użytkownikom?

Oczywiście. W zależności od potrzeb. Można stosować kilka poziomów ograniczeń od administratorów do podglądu własnej listy.

Jak długo trwa dostosowanie CRM do własnych potrzeb?

To zależy. Średnio od 4 do 6 miesięcy w dobrze przygotowanym procesie.

Czy zawsze potrzebujemy osoby, która zajmuje się techniczną stroną CRM? Co konkretnie robi?

Nie jest to wymóg ani konieczność. Warto zwrócić uwagę czy poddostawca ma opcję opieki technicznej po wdrożeniu systemu. Informatyk natomiast łączy system z aplikacjami zewnętrznymi. Zdecydowanie zajmuje się kwestiami programistycznymi. Można z nich zrezygnować, wówczas nie potrzebujemy wiedzy i umiejętności w zakresie IT.

Ile kosztuje wdrożenie CRM?

Od 10-40 tys. zł.

Ile osób powinno obsługiwać CRM?

Zależy ile osób pracuje z danymi w organizacji. Wystarczy, że jedna z nich zajmuje się koordynacją pracy, czyszczeniem danych itp.

Czy dane są zabezpieczone?

Tak. W chmurze.

Jak wybrać CRM? Na jakie pytania warto sobie odpowiedzieć?

• do czego używamy/chcemy używać?
• jakie mamy inne systemy do integracji danych?
• czy mamy specjalistę od CRM/IT w zespole?
• jakimi środkami finansowymi dysponujemy?
• wybór poddostawcy
• umowa i harmonogram pracy

DODATKOWE MATERIAŁY

Donor journey

Kalendarz komunikacji z darczyńcami na przykładzie Fundacji Dzieci Niczyje




Projekt STRAŻNICTWO profesjonalnie i trwale w interesie publicznym realizuje Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska – Lider Projektu w partnerstwie ze Stowarzyszeniem Homo Faber, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacją Court Watch Polska oraz Helsińską Fundacja Praw Człowieka.








Projekt realizowany w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z Funduszy EOG.











Oraz ze środków Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe.









Cykl edukacyjny jest objęty patronatem medialnym portalu ngo.pl.





Komentarze
Aby dodać komentarz pod własnym nazwiskiem musisz się zalogować, lub napisać pod tymczasowym nickiem (wymaga aktywacji)

Nick:Komentarz:
Brak komentarzy