Strona główna > Aktualności > Archiwum > 2015

Bookmark and Share

Jak skutecznie korzystać z Facebooka?

Kinga Kulik (2015-04-14)

Zapraszamy do obejrzenia nagrania z drugiego interaktywnego wykładu online dla organizacji strażniczych zorganizowanego przez Sieć Obywatelską Watchdog Polska. Dowiedz się jak korzystać z narzędzi społecznościowych w działaniach organizacji pozarządowej na przykładzie doświadczeń Watchdog Polska.

Czym jest webinarium?
Webinarium to interaktywny wykład online, pozwalający na interakcję osób prezentujących z uczestnikami/czkami. Za nami drugie takie spotkanie. Webinaria są zamknięte. Biorą w nich udział uczestnicy i uczestniczki cyklu edukacyjnego „Angażowanie zwolenników/czek – wdrażanie zmian w organizacjach strażniczych na poziomie centralnym i miejskim”. Cykl edukacyjny jest elementem projektu systemowego „STRAŻNICTWO profesjonalnie i trwale w interesie publicznym".

Nagrania webinariów wraz z krótkim opisem będą regularnie publikowane jako część materiałów edukacyjnych przygotowywanych w ramach projektu.

Webinarium dotyczące mediów społecznościowych w działaniach organizacji pozarządowych odbyło się 11 lutego 2015 r. Poniżej zamieszczamy nagranie oraz wybrane pytania zadawane podczas webinarium wraz z odpowiedziami.

Ekspert webinarium: Borys Bura – specjalista ds. komunikacji social media w Sieci Obywatelskiej – Watchdog Polska.

Prowadząca: Dorota Kostowska, trenerka, ekspertka od webinariów, facylitatorka graficzna.

OBEJRZYJ NAGRANIE WEBINARIUM
Czas trwania: 1 godzina i 22 minuty

Co można znaleźć w poszczególnych częściach nagrania?
Wprowadzenie: Jakie kanały, dlaczego to ważne, czy warto? – o tym dowiesz się z I części nagrania, od 00:04:46 do 00:08:53
Jak my to robimy? – o tym dowiedz się z II części nagrania, od 00:08:54 do 00:28:52
Postowanie: obrazek, formatowanie, błędy – o tym dowiesz się z III części nagrania, od 00:28:53 do 00:42:22
Opłacanie – o tym dowiesz się z IV części nagrania, od 00:42:33 do 00:57:57
Pytania i odpowiedzi – o tym dowiesz się z V części nagrania, od 00:58:27 do 1:10:46
Podsumowanie – materiał dodatkowy do webinarium, znajdziesz go na końcu nagrania od 1:10:47 do 1:22:33.



OBEJRZYJ PREZENTACJĘ Z WEBINARIUM

 
Zobacz także

STRAŻNICTWO profesjonalnie i trwale w interesie publicznym (Projekty)

Webinarium: Co to jest CRM? (Aktualności)

Znamy już wyniki rekrutacji do Kursu Na straży. (Aktualności)

Zaczynamy monitoring! (Aktualności)

Zaplanuj działania strażnicze! Zaproszenie (Aktualności)

Ostatni tydzień rekrutacji do cyklu edukacyjnego dla lokalnych organizacji strażniczych (Aktualności)

Jak angażować zwolenników i zwolenniczki w działania miejskich organizacji strażniczych? (Aktualności)

Zapraszamy na kurs internetowo-stacjonarny „Na straży”! (Aktualności)

Szkoła Inicjatyw Strażniczych (Warto poczytać)

Po pierwszym zjeździe kursu "Na straży" (Aktualności)

Wyniki rekrutacji do cyklu edukacyjnego dla lokalnych organizacji strażniczych (Aktualności)

Ochrona danych osobowych w ngo (Aktualności)

WYBRANE PYTANIA ZADAWANE PODCZAS WEBINARIUM WRAZ Z ODPOWIEDZIAMI
 
Kampanie reklamowe: Czy jest różnica w ustawianiu kampanii reklamowych poprzez „menadżer reklam” i bezpośrednio ze strony? Czy algorytm Facebooka inaczej takie kampanie reklamowe odczytuje?
 
Tak, poprzez „Menadżera reklam” ma się podgląd wszystkich aktywności i statystyk związanych z naszą kampanią, mamy też więcej możliwych opcji, jeśli chodzi o ustawienia samej kampanii. Pozwala on na bieżąco śledzić postępy kampanii i zmieniać jej ustawienia w trakcie.
 
Kampanie reklamowe: Jakie kwoty wydaje Sieć Obywatelska Watchdog Polska na reklamy na Facebooku?
 
Jest to kwota ok.200 – 300 zł miesięcznie dla 4 stron, którymi obecnie administruje Sieć. Jednorazowo jest to koszt od 2 do 30 zł za kampanię reklamową jednego postu.
 
„Lajki”: Co to są „puste lajki”?
 
Puste „lajki” to polubienia Twojego fanpejdża.
 
„Lajki”: Dlaczego nie kupować tzw. „pustych lajków”?
 
Zdaniem Borysa Bury, lepiej pozyskiwać fanów na Facebooku poprzez codzienną aktywność i promowanie konkretnych działań, a nie samej organizacji. Przekazujemy wtedy odbiorcy więcej informacji na temat tego, czym zajmuje się organizacja. Zbieramy ludzi wokół określonych aktywności i tematów, którymi zajmuje się ngo.
 
Tagowanie: Jak odmieniać imiona i nazwiska otagowanych osób?
 
Tagujemy osobę, a następnie pomiędzy imieniem i nazwiskiem robimy przerwę i dodajemy do otagowanego imienia lub nazwiska kolejne litery takie jak w odmienionym przez przypadki słowie.
 
Tagowanie: Czy użycie znaczka hasztag # działa?
 
Niestety bardzo często nie działa. Jeśli już używasz hasztagów, to zwróć uwagę na ich ilość i na to, jak się graficznie prezentują w poście.
 
Tagowanie: Mam czasem kłopot z oznaczaniem osób i organizacji. Jak zrobić, żeby tagowanie działało zawsze?
 
Niestety nie ma tu dobrego rozwiązania. Można spróbować zmienić profil, z którego zamieszczamy informację.
 
Kampanie: Co to jest „kampania” na Facebook’u?
 
Każde opłacenie posta na Facebooku.
 
„Lajki”: Czy zapraszać do polubienia fanpejdża znajomych osób, które już lubią naszą stronę na Facebook’u? Czy to nie jest forma spamu?
 
Nie jest to forma spamu, natomiast nie stosuje tego sposobu pozyskiwania fanów.
 
„Lajki”: Czy zapraszać do polubienia fanpejdża naszej organizacji poprzez profil osoby fizycznej czy profil organizacji?
 
Zapraszam do polubienia fanpejdża z profilu fanpejdża.
 
Posty: Czy zamieszczając post linkujący do artykułu pisać krótko o czym ten artykuł jest?
 
Tak, taka zajawka jest bardzo ważna. Trzeba jednak pamiętać, by nie powtarzać w treści posta informacji zawartych w tytule i podtytule artykułu. Facebook umożliwia edycję zarówno nagłówka linkowanego tekstu, jego podtytułu, jak i grafiki przy nim zamieszczonej. Należy również starać się, aby taka zajawka artykułu była jak najkrótsza, choć nie zawsze pewnie jest to możliwe. Unikajmy przy tym pozostawiania w treści postu długich linków i pisania w nawiasach. Ważny jest także sam graficzny wygląd posta.
 
Posty: Dlaczego usuwać adres linka z postu? Czy nie zwiększa on zasięgu i widoczności posta?
 
Nie ma związku pomiędzy linkiem w poście a zwiększeniem zasięgu i widoczności posta. Sugeruję usuwanie linków z postów, ponieważ są one niepotrzebne, zabierają miejsce i po prostu źle wyglądają.
 
Posty: Czy celowo używacie w postach nieformalnych słów typu „kasa” zamiast „pieniądze”?
 
Wszystko zależy od tego jak bardzo formalny jest fanpejdż i jaką informację zamieszczamy. Celowo staramy się pisać w taki sposób, który będzie podkreślał to, co chcemy przekazać. Dostosowujemy przekaz do charakteru informacji.
 
Posty: Czy celowo używacie w postach emotikony?
 
Staramy się tego unikać., choć czasem to się zdarza. Używamy emotikon wtedy, kiedy chcemy się podzielić jakąś dobrą informacją, pochwalić się, pokazać dobrą atmosferę, wyrazić emocje.
 
Posty: Jakie są najlepsze godziny i dni tygodnia do zamieszczania postów?
 
Z większymi kampaniami warto startować w poniedziałki rano.
 
Filmy: czy lepiej wkleić link z Youtube na Facebook zamiast udostępniać bezpośrednio z Facebook’a?
 
Lepiej robić to bezpośrednio z Facebooka.







Projekt STRAŻNICTWO profesjonalnie i trwale w interesie publicznym realizuje Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska – Lider Projektu w partnerstwie ze Stowarzyszeniem Homo Faber, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacją Court Watch Polska oraz Helsińską Fundacja Praw Człowieka.








Projekt realizowany w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z Funduszy EOG.











Oraz ze środków Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe.








Cykl edukacyjny jest objęty patronatem medialnym portalu ngo.pl.











Komentarze
Aby dodać komentarz pod własnym nazwiskiem musisz się zalogować, lub napisać pod tymczasowym nickiem (wymaga aktywacji)

Nick:Komentarz:
Brak komentarzy