Strona główna > Projekty > Projekty

Bookmark and Share

Niewidzialni mieszkańcy

Anna Dąbrowska (2019-04-03)

Niewidzialni mieszkańcy to pilotażowy projekt włączania i integracji poprzez przestrzenie kultury migrantów/ek mieszkających w Lublinie.

Stawiamy sobie trzy cele:
- chcemy zbadać stopień uczestnictwa migrantów/ek w życiu kulturalnym Lublina;
- zaproponować cykl działań włączających w tym warsztaty i spotkania polsko- cudzoziemskie w przestrzeni galerii Labirynt - sprawdzając na ile przestrzeni galerii może być ważna w budowaniu wspólnoty;
- chcemy wyjść naprzeciw lękom, jakie wobec migrantów żywią polscy mieszkańcy miasta - stąd pomysł nie tylko na zaproszenie do wspólnych działań, ale przede wszystkim dwie mikrokampanie, z którymi chcemy dotrzeć o maksymalnie dużej ilości dorosłych mieszkańców miasta.

Zobacz także

Niewidzialni mieszkańcy (Programy)

Polacy - Ukraińcy. Witamy w Lublinie (Projekty)

Obserwatorium sztuki - warsztaty polsko-cudzoziemskie dla grup (Aktualności)

Questionnaire (Aktualności)

Niewidzialni mieszkańcy - prezentacja (Aktualności)

11.11. Zróbmy to inaczej (Multimedia)

Uczestnictwo cudzoziemców i cudzoziemek w życiu kulturalnym Lublina. (O nas)

Projekt pomyślany jest jako działanie, które ma być przyczynkiem do kreowania szerokiej perspektywy włączania imigrantów w miasto i integrowania społeczności.


DZIAŁANIA:
  1. Badania uczestnictwa migrantów w kulturze
    zebranie unikalnej (dotąd w Lublinie nie prowadzono podobnych) wiedzy z zakresu uczestnictwa migrantów w życiu kulturalnym miasta, potrzeb i wyzwań, jakie spotykają migranci.
    Zebrane i opracowane dane w formie raportu zostaną zaprezentowane podczas Kongresu Inicjatyw Europy Wschodniej, a w formie pdf raport będzie dostępny on-line.
     
  2. Obserwatorium sztuki - Warsztaty polsko-cudzoziemskie wokół sztuki współczesnej
    Obserwatorium sztuki to cykl warsztatów skierowany do wszystkich mieszkańców i mieszkanek Lublina. Podczas spotkań uczestnicy i uczestniczki zajęć będą wspólnie eksplorować świat sztuki współczesnej w oparciu o wystawy prezentowane w Galerii Labirynt.
     
  3. Polacy Ukraińcy - kampania w mediach społecznościowych
    Przygotowanie mikro kampanii w mediach społecznościowych w oparciu o publikację „Polacy Ukraińcy. Mity, plotki i fake news’y”.
     
  4. Kim są...? Antyplotkowe działanie wokół migracji
    10 000 ulotek w formie mapy Lublina, opowiadających kim są nowi mieszkańcy miasta, skąd przyjechali, co tu robią...



___________________

Projekt dofinansowany ze środków Wydziału Kultury Urzędu Miasta Lublin w wysokości 20 000 zł.