Strona główna > Aktualności > Archiwum > 2008
Link do strony MOSiRu z reklamą:
www.mosir.lublin.pl/strony.php
Zachęcamy do osobistego kontaktu z panem Mariuszem Szmitem, dyrektorem MOSiR Lublin, który jest odpowiedzialny za kampanię reklamową:
tel. (0-81) 535 08 31, fax (0-81) 535 08 33
e-mail: osrodek@mosir.lublin.pl
Komentarze
Protest w sprawie reklamy MOSiR
HF (2008-06-05)Zauważyliśmy dzisiaj w Lublinie billboardy reklamujące nowe baseny nad Zalewem Zemborzyckim (m.in. na skrzyżowaniu ul. Ruskiej i Lubartowskiej) .
Jako stowarzyszenie, które od lat zajmuje się problematyką równości płci i przeciwdziałania dyskryminacji jesteśmy zbulwersowani kontekstem, w jakim reklamuje się nowe obiekty sportowe przeznaczone dla lublinian.
Hasło "Pływaj z foczkami" w zestawieniu z wizerunkiem atrakcyjnych, skąpo ubranych kobiet nasuwa jednoznacznie seksualne skojarzenia. Słowo "foczka" jest w języku młodzieży pogardliwym określeniem kobiety, koncentrującym się jedynie na jej walorach seksualnych.
Nie mamy najmniejszych wątpliwości, że twórca reklamy wykorzystał seksualny kontekst nieprzypadkowo. Bulwersuje nas to, że miejska instytucja promuje się w tak ordynarny, seksistowski sposób. Sytuacja dziwi tym bardziej, że miejskie baseny nie są obiektem, których klientami są jedynie nabuzowani testosteronem prości, prymitywni mężczyźni, na których taka reklama z pewnością zadziała, ale w dużej mierze kobiety i dzieci.
Proponujemy, aby osoby odpowiedzialne za przygotowaną kampanię podjęły zdecydowane działania mające na celu zmianę plakatów promujących baseny.
Jako stowarzyszenie, które od lat zajmuje się problematyką równości płci i przeciwdziałania dyskryminacji jesteśmy zbulwersowani kontekstem, w jakim reklamuje się nowe obiekty sportowe przeznaczone dla lublinian.
Hasło "Pływaj z foczkami" w zestawieniu z wizerunkiem atrakcyjnych, skąpo ubranych kobiet nasuwa jednoznacznie seksualne skojarzenia. Słowo "foczka" jest w języku młodzieży pogardliwym określeniem kobiety, koncentrującym się jedynie na jej walorach seksualnych.
Nie mamy najmniejszych wątpliwości, że twórca reklamy wykorzystał seksualny kontekst nieprzypadkowo. Bulwersuje nas to, że miejska instytucja promuje się w tak ordynarny, seksistowski sposób. Sytuacja dziwi tym bardziej, że miejskie baseny nie są obiektem, których klientami są jedynie nabuzowani testosteronem prości, prymitywni mężczyźni, na których taka reklama z pewnością zadziała, ale w dużej mierze kobiety i dzieci.
Zobacz także
Golenie bobra (Na marginesie)
WSZYSTKIE JESTEŚMY FOCZKAMI (Warto poczytać)
Foczki cd. (Aktualności)
Uważamy także, że miasto, które aspiruje do miana Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku, mogłoby większą wagę przywiązywać do używanych w reklamach, zwłaszcza miejskich instytucji, obraźliwych, seksistowskich skojarzeń.Golenie bobra (Na marginesie)
WSZYSTKIE JESTEŚMY FOCZKAMI (Warto poczytać)
Foczki cd. (Aktualności)
Proponujemy, aby osoby odpowiedzialne za przygotowaną kampanię podjęły zdecydowane działania mające na celu zmianę plakatów promujących baseny.
Link do strony MOSiRu z reklamą:
www.mosir.lublin.pl/strony.php
Zachęcamy do osobistego kontaktu z panem Mariuszem Szmitem, dyrektorem MOSiR Lublin, który jest odpowiedzialny za kampanię reklamową:
tel. (0-81) 535 08 31, fax (0-81) 535 08 33
e-mail: osrodek@mosir.lublin.pl
Komentarze
- Piotr Skrzypczak - 2008-06-05
- Chciałbym przypomnieć, że nie tak dawno w mediach odbyła się dyskusja dotycząca innej reklamy ("Golenie bobra" http://miasta.gazeta.pl/krakow/1,37650,5094257.html). W efekcie tej wrzawy i różnych protestów - projektodawca reklamę usunął. Więc jest o co walczyć ;-)
- Anna Dąbrowska - 2008-06-05
- A może "popływaj z Wackiem". Tylko co wtedy będą rozdawać?
- Piotr Choroś - 2008-06-05
- Rozmawiałem z panem Szmitem. Twierdzi, że są różne określenia na kobiety. On pytał i pracownice MOSiR nie czuły się urażone treścią reklamy. Co kto sobie skojarzy to jego sprawa. A poza tym MOSiR będzie rozdawał jakieś maskotki które przypominają foczki.
Pan Szmit przyznał, że wie co oznacza słowo foczka w slangu i jakie skojarzenia będą z tą reklamą.
Lublin Europejska Stolica Kultury? - Piotr Skrzypczak - 2008-06-05
- Ciekawe czy Szmit (dyrektor MOSiR) zdaje sobie sprawę, że jeśli jako dyrektor zwraca się do swoich pracownic, prezentując swój pomysł, to nie zawsze otrzyma szczerą odpowiedź? Zwłaszcza jeśli chodzi o tak wrażliwą tematykę jaką jest seksizm...
- Magdalena Kawa - 2008-06-05
- Szkoda, że na te pomysły pana Szmita muszę się zrzucać płacąc podatki. Mam nadzieję, że osoby którym pan Szmit podlega nie zgodzą się na takie seksistowskie reklamy w mieście kandydującym do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury.
- Jakub Mroziński - 2008-06-05
- Jakoś teraz "na czasie" jest reklama Croppa - obciaganie guzików, krochmalenie poszwy itd.
W końcu ją chyba usnięto. Ale nie jestem pewien.
No i oprócz tego ostatnia kampania reklamowa diversa (?) - "Virginity".
Na której dziewczyna trzymajac krzyż/różaniec (nie pamiętam) mówi "Ojcze, dopomóż mi". Też były zwarcia. I też reklame zdjęto. - - 2008-06-06
- co tu powiedzieć?
że chamstwo, że sutenerstwo?
co to da?