Strona główna > Projekty > Zrealizowane
NaprawmyTo! www.lublin.naprawmyto.pl
Miasto Lublin, reprezentowane przez Urząd Miasta, jak i szereg poszczególnych jednostek organizacyjnych, czy innych instytucji oraz urzędów, coraz bardziej otwiera się na mieszkańcow oraz mieszkanki. Chce z nimi aktywnie współpracować, słuchać ich opinii, korzystać z ich pomocy.
W ramach tych działań, od października 2011 roku w Lublinie testowany jest system powiadamiania właściwych instytucji o drobnych problemach w przestrzeni miasta, oparty na sprawdzonym w Wielkiej Brytanii www.fixmystreet.com. Stowarzyszenie Homo Faber, we współpracy z Kancelarią Prezydenta Urzędu Miasta Lublin, jest moderatorem lokalnej odsłony polskiego serwisu internetowego NaprawmyTo. Portal został opracowany w pierwszej połowie 2011 r. przez warszawską Pracownię Badań i Innowacji Społecznych Stocznia oraz zaproszone organizacje pozarządowe, a jego realizacja jest możliwa dzięki wsparciu Fundacji im. Stefana Batorego. Pilotażowy projekt został uruchomiony tylko w jedenastu miastach w Polsce m.in.: w powiecie krakowskim, Łodzi, Rzeszowie, Przemyślu, Toruniu, Katowicach.
Projekt NaprawmyTo jest próbą przetestowania i wdrożenia internetowego narządzia pozwalającego w niezwykle prosty sposób, za pomocą internetowej mapy, zgłaszać drobne problemy zauważone w przestrzeni publicznej. Zgłaszane problemy dotyczą takich spraw, które nie wymagają nagłej reakcji (pobicia, kradzieży, pomocy lekarskiej itp.), ani spraw związanych z inwestycjami (budowa nowego placu zabaw, zmiana organizacji ruchu, itd.). Sprawy, które można zgłaszać za pośrednictwem serwisu to sprawy do naprawienia, takie jak: wypalona żarówka w latarni, dzikie wyspisko śmieci, padłe zwierzę, grafiti nawołujące do nienawiści i in. Z serwisu można korzystać zarówno za pmocą komputera, w którym określamy daną kategorię i ręcznie ustalamy położenie zgłaszanego problemu na mapie, jak również za pomocą telefonów komórkowych (wszystkie z systemem android lub iphone).
Podstawowym celem serwisu jest zintegrowanie mieszkańców/ek wokół wspólnych problemów zauważonych w przestrzeni miasta oraz bezpośrednie zgłoszenie odpowiedniej jednostce organizacyjnej lub komórce organizacyjnej Urzędu Miasta Lublin.
Chcemy, aby narzędzie stało się platformą wzajemnej komunikacji pomiędzy władzami miasta a jego mieszkańcami/kami. Ma szansę stać się dla urzędu podstawowym źródłem informacji odnośnie zidentyfikowanych przez mieszkańców/ki problemów. Wpłynie to na szybsze i skuteczniejsze rozpoznawanie i reagowanie przez odpowiednie służby na pojawiające się w przestrzeni miejskiej problemy.
Lublin uzyskał szansę, jako jedno z jedenastu miast w kraju, by stać się przykładem dobrych praktyk w zakresie partycypacji społecznej. Serwis zostanie udostępniony mieszkańcom i mieszkankom miasta w kwietniu 2012 roku.
Strona glówna narzędzia to naprawmyto.pl skąd następuje przekierowanie do lokalnych odsłon. Każda z instancji przyjęła własny harmonogram testowania. W Lublinie testy trwają przede wszystkim do momentu udostępnienia serwisu mieszkańcom oraz mieszkankom miasta oraz w mniejszym zakresie po tym terminie. Niektóre z miast zaangażowanych w
projekt zdecydowały się na promowanie narzędzia juz teraz. Kilka dni temu Toruń podjął takie działania. Kolejne dni wskazują jaki może być efekt "otwarcia" systemu na użytkowników i użytkowniczki.
Projekt realizowany od 1.10.2011 do 30.06.2012.
Projekt realizowany dzięki wsparciu Fundacji im. Stefana Batorego w wysokości 50 000 zł.
Zespół projektu:
Kinga Kulik (kinga.kulik@hf.org.pl)
Piotr Skrzypczak
Jacek Warda
Komentarze
Naprawmy To! - przygotowanie
HF (2011-07-01)NaprawmyTo! www.lublin.naprawmyto.pl
Miasto Lublin, reprezentowane przez Urząd Miasta, jak i szereg poszczególnych jednostek organizacyjnych, czy innych instytucji oraz urzędów, coraz bardziej otwiera się na mieszkańcow oraz mieszkanki. Chce z nimi aktywnie współpracować, słuchać ich opinii, korzystać z ich pomocy.
W ramach tych działań, od października 2011 roku w Lublinie testowany jest system powiadamiania właściwych instytucji o drobnych problemach w przestrzeni miasta, oparty na sprawdzonym w Wielkiej Brytanii www.fixmystreet.com. Stowarzyszenie Homo Faber, we współpracy z Kancelarią Prezydenta Urzędu Miasta Lublin, jest moderatorem lokalnej odsłony polskiego serwisu internetowego NaprawmyTo. Portal został opracowany w pierwszej połowie 2011 r. przez warszawską Pracownię Badań i Innowacji Społecznych Stocznia oraz zaproszone organizacje pozarządowe, a jego realizacja jest możliwa dzięki wsparciu Fundacji im. Stefana Batorego. Pilotażowy projekt został uruchomiony tylko w jedenastu miastach w Polsce m.in.: w powiecie krakowskim, Łodzi, Rzeszowie, Przemyślu, Toruniu, Katowicach.
Projekt NaprawmyTo jest próbą przetestowania i wdrożenia internetowego narządzia pozwalającego w niezwykle prosty sposób, za pomocą internetowej mapy, zgłaszać drobne problemy zauważone w przestrzeni publicznej. Zgłaszane problemy dotyczą takich spraw, które nie wymagają nagłej reakcji (pobicia, kradzieży, pomocy lekarskiej itp.), ani spraw związanych z inwestycjami (budowa nowego placu zabaw, zmiana organizacji ruchu, itd.). Sprawy, które można zgłaszać za pośrednictwem serwisu to sprawy do naprawienia, takie jak: wypalona żarówka w latarni, dzikie wyspisko śmieci, padłe zwierzę, grafiti nawołujące do nienawiści i in. Z serwisu można korzystać zarówno za pmocą komputera, w którym określamy daną kategorię i ręcznie ustalamy położenie zgłaszanego problemu na mapie, jak również za pomocą telefonów komórkowych (wszystkie z systemem android lub iphone).
Podstawowym celem serwisu jest zintegrowanie mieszkańców/ek wokół wspólnych problemów zauważonych w przestrzeni miasta oraz bezpośrednie zgłoszenie odpowiedniej jednostce organizacyjnej lub komórce organizacyjnej Urzędu Miasta Lublin.
Chcemy, aby narzędzie stało się platformą wzajemnej komunikacji pomiędzy władzami miasta a jego mieszkańcami/kami. Ma szansę stać się dla urzędu podstawowym źródłem informacji odnośnie zidentyfikowanych przez mieszkańców/ki problemów. Wpłynie to na szybsze i skuteczniejsze rozpoznawanie i reagowanie przez odpowiednie służby na pojawiające się w przestrzeni miejskiej problemy.
Lublin uzyskał szansę, jako jedno z jedenastu miast w kraju, by stać się przykładem dobrych praktyk w zakresie partycypacji społecznej. Serwis zostanie udostępniony mieszkańcom i mieszkankom miasta w kwietniu 2012 roku.
Strona glówna narzędzia to naprawmyto.pl skąd następuje przekierowanie do lokalnych odsłon. Każda z instancji przyjęła własny harmonogram testowania. W Lublinie testy trwają przede wszystkim do momentu udostępnienia serwisu mieszkańcom oraz mieszkankom miasta oraz w mniejszym zakresie po tym terminie. Niektóre z miast zaangażowanych w
projekt zdecydowały się na promowanie narzędzia juz teraz. Kilka dni temu Toruń podjął takie działania. Kolejne dni wskazują jaki może być efekt "otwarcia" systemu na użytkowników i użytkowniczki.
Projekt realizowany od 1.10.2011 do 30.06.2012.
Projekt realizowany dzięki wsparciu Fundacji im. Stefana Batorego w wysokości 50 000 zł.
Zespół projektu:
Kinga Kulik (kinga.kulik@hf.org.pl)
Piotr Skrzypczak
Jacek Warda
Komentarze
- Brak komentarzy